Kam sa môžem obrátiť, ak mám problém?

Foto by OZ Inkluziv

Niekedy nie je vôbec jednoduché hovoriť o svojich životných výzvach (= problémoch na riešenie). Či už je to kvôli strachu z nepochopenia, obavy z odsúdenia, pocitom sklamania zo strany okolia, nedôvera a podobne. 

Vôbec nie je hanba priznať si, že nás niečo trápi, nie je hanba, že niekedy naše problémy nevieme vyriešiť sami bez pomoci niekoho iného. Nie je ani hanba vyhľadať pomoc a o pomoc požiadať, nech je náš problém akýkoľvek. 

Keď so svojím problémom chceme niečo spraviť, znamená to, že CHCEME so svojím životom niečo robiť, aby sme sa cítili lepšie a mohli sa posunúť vpred. Práve toto uvedomenie si svojho problému a pustiť sa do jeho riešenia je prejavom našej veľkej odvahy a nášho odhodlania byť v živote šťastný a nechať si pomôcť. 

Často sa na svoje vlastné problémy ani len nedokážeme pozrieť s nadhľadom a bez emócií. Aj z tohto dôvodu nám môže pomôcť jednoduchý rozhovor či písanie si s niekým, kto nás dokáže počúvať, venovať nám pozornosť a pomáhať nám nájsť iné možnosti riešenia. Preto je dobré vedieť, kam a na koho sa môžete obrátiť, ak máte v živote problém (výzvu na riešenie), ktorý sa nedarí vyriešiť alebo jednoducho sa potrebujete pozhovárať s niekým novým, vidieť pohľad na danú vec aj z inej stránky. Človek nie je nikdy sám, vždy sa nájde niekto, kto je schopný pomôcť, len ho treba osloviť. 

Preto vám ponúkame zoznam kontaktov pomoci – LINKY DÔVERY, na ktoré sa v prípade potreby môžete kedykoľvek obrátiť a ktoré sú tu práve PRE VÁS: 

  • Anonymné bezplatné telefonické linky: 
  • Linka detskej istoty LDI – 116 111 (nonstop) 
  • Linka dôvery Nezábudka – 0800 800 566 (nonstop)
  • Linka detskej dôvery – 0907 401 749 (každý pracovný deň od 14:00 do 20:00 h) 
  • Krízová linka pomoci – 0800 500 333 (nonstop) 
  • Anonymné online poradne: 
  • dobralinka.sk/chatova-poradna/ (od pondelka do piatka vždy od 15:00 do 20:00 h) 
  • ipcko.sk (nonstop)
  • odpisemeti.sk (nonstop) 
  • pomoc.sk (každý deň od 18:00 do 22:00 h)

Môžete im napísať v rámci chatu alebo formou emailu, je to na vás, obe možnosti sú anonymné – nemusíte uviesť vaše meno, ak nechcete. 

Ak máte pocit, že váš problém je závažnejší a môže vyústiť až do trestného činu, alebo sa týka domáceho násilia, neváhajte navštíviť nasledujúce stránky: 

 

Možností je naozaj viacero, dôležité je vedieť, že v prípade potreby sú tu organizácie a osoby, ktoré sú tu pre každého, keď sa potrebuje porozprávať, ak vás niečo trápi.

V každom meste je možnosť kontaktovať aj Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie. Ešte ľahšie je však kontaktovať práve školského psychológa/školskú psychologičku, ktorý/á sa nachádza priamo v škole. Úlohou tejto osoby je byť tu pre vás, keď to potrebujete, venovať sa vám, vypočuť vás a spoločne nachádzať riešenia.

Preto sa nebojte túto osobu kontaktovať, ak cítite, že niečo nie je v poriadku. Stretnutie so školským psychológom/školskou psychologičkou si môžete dohodnúť kedykoľvek, či už prostredníctvom triedneho učiteľa, cez školský portál Edupage, prostredníctvom emailu, alebo aj osobne zaklopaním na dvere. Je dobré vedieť, že v tom nie ste sami a aj rozhovor so školským psychológom/školskou psychologičkou môže pomôcť  získať iný pohľad na daný problém. 

Tak neváhajte, sme tu pre vás

 

Autorka: Dominika Junasová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľanie:

Mohlo by Vás zaujímať

Ranné rituály

Photo by Julian Hochgesang on unsplash.com Rituály sú ako kotvy. Nie že by nás držali na jednom mieste ako skutočná kotva. Skôr nás ukotvujú emocionálne.

Adaptácia dieťaťa na škôlku

Photo by  CDC on unsplash.com „Vošla som do škôlky, ktorú som si bola vopred pozrieť. Páčila sa mi škôlka a páčila sa mi pani učiteľka.