Pozvánka pre ŠKOLY k spolutvorbe OBSAHU PŠP

Portál školskej psychológie vás pozýva zapojiť sa do spolutvorby obsahu webstránky 🙂

PREČO ROZBIEHAME SPOLUPRÁCU SO ŠKOLAMI?

Pretože s novými legislatívnymi zmenami začnú pribúdať pedagogickí a odborní zamestnanci na školách v podobe školských podporných tímov. Radi by sme preto priebežne mapovali doterajšie skúsenosti s pedagogickými a odbornými zamestnancami na školách (školskými psychlógmi, školskými špeciálnymi pedagógmi, sociálnymi pedagógmi,  a ďaľšími odborníkmi z §23 zákon č. 138/2019 ako aj s pedagogickými asistentami), a tak zdieľali skúseností  a príklady dobrej praxe, ktoré pomôžu mnohým ďalším školám, ktoré doteraz nedisponovali vyššie spomenutými zamestnancami.

Taktiež by sme prostredníctvom Portálu ŠP chceli informovať aj širokú verejnosť o tom, ako fungujú školské podporné tímy na školách, a tak robili osvetovú činnosť práve v tejto oblasti.

KTO SA MôŽE ZAPOJIŤ?

Materské, základné, stredné a špeciálne školy – školy, kde majú skúsenosť s niektorým z členov školského podporného tímu.

Z DANEJ ŠKOLY TO MÔŽU BYŤ:

  • ŽIACI
  • UČITELIA
  • RODIČIA
  • ČLENOVIA ŠK. PODPORNÉHO TÍMU
  • RIADITEĽ/RIADITEĽKA 🙂
 

AKO SA MôŽEME ZAPOJIŤ?

Žiaci môžu:

  • Napísať článok, slohovú prácu, blog, voľný žáner (báseň, pieseň, kreativite sa medze nekladú) na témy duševného zdravia, ktorým sa venuje vaša škola, skúsenostiam so šk.podporným tímom
  • Natočiť video o témach duševného zdravia
  • Natočiť podcast s p. učiteľkom/učiteľom, s p. riaditeľkou/riaditeľom
  • Vytvoriť prezentáciu ako napr. tu
  • Vytvoriť infografiku ako napr. tu

Pridávame krátky zoznam tém ako inšpiráciu, ale výber témy je naozaj na vás podľa veku žiakov a typu školy :))

Témy na spracovanie:

  1. Prokrastinácia
  2. Efektívne spôsoby učenia sa
  3. Efektívne využitý voľný čas mladých ľudí
  4. Ako zistím, čo ma naozaj baví?
  5. Sebaubližovanie
  6. Novodobí influenceri
  7. Čo je languishing či FOMO syndróm?
  8. Často navštevované stránky medzi mladými na sociálnych sieťach – čo je teraz in?
  9. Ako mi môže pomocť vlogovanie na moje zdravé sebavedomie?
  10. Kult tela – extrémne diety, fast fashion, starostlivosť o telo a seba
  11. Realita vs. Sociálne siete
  12. Alternativa vs. mainstream – kam patríš ty? A naozaj ťa to vystihuje?
  13. Tetania, depresia, úzkosť, emočná labilita, psychosomatické problémy
  14. Poruchy príjmu potravy
  15. Novodobé drogy – žuvací tabak
  16. Ako sa vyrovnať s nepríjemnou atmosférou doma? Situácia po rozvode, hádky, nezhody so súrodencami.
  17. Zamilovanosť
  18. Šikana a kyberšikana
  19. Problémy s učením – poruchy učenia, som preťažený/á
  20. Ako využiť sociálne siete a trávenie času na nete na svoj osobnostný rast?
  21. Inšpiratívni ľudia ako pozitívne vzory pre mladých ľudí?
  22. Ako spoznám, kto som?
  23. Ako posúvať svoje hranice?
  24. Čo je to cena Vojvodu z Edinburgu?
  25. Erasmus+ ako sa tam dostať?
  26. Prečo sa stať dobrovoľníkom?
  27. Ako si nájsť brigádu na strednej škole?
  28. Ako si nájsť hodnotného partnera, nielen na 1 noc
  29. Narodenie dieťaťa a smrť blízkeho – 2 najvýznamnejšie udalosti života, ktorých, ak ste súčasťou vás zmenia navždy.
 

Učitelia môžu:

  • Napísať článok, blog, zážitok/skúsenosť: Moja skúsenosť so školským podporným tímom.
  • Denník učiteľa na témy duševného zdravia na vašej škole. Čo vás zasiahlo pri práci so žiakmi na témy duševného zdravia?
  • Môžete spracovať alebo podeliť sa o zaujímavé prezentácie o témach duševného zdravia
  • Infografiky, fotografie, video,…
 

Školské podporné tímy môžu:

  • Napísať článok, blog, denník – čo sa mi stalo počas 1 dňa, aké témy som riešil/la počas 1 dňa, napr. ako tu
  • Zazdieľať prezentáciu, video, infografiku na spracovanú tému o duševnom zdraví
  • Zazdieľať skúsenosť, ako sa vám pracuje v šk.podpornom tíme
  • Natočiť podcast s kolegyňou/kolegom z inkluzívneho tímu, učiteľom/učiteľkou, riaditeľom/riaditeľkou
  • Čokoľvek, čo by vnieslo svetlo do toho, čo robíte na škole a šírilo osvetu na prácu šk. podporného tímu

 
Riaditelia/riaditeľky môžu:

  • Napísať krátky článok (podľa časových možností :)) o tom, ako vnímate pôsobenie šk.podporného tímu na škole – čo sa vám osvedčilo v spolupráci, čo sú ešte výzvy na riešenie?
 

Rodičia môžu:

  • Napísať článok, blog, o tom, ako vnímajú prítomnosť šk.podporného tímu na škole?
  • Skúsenosti so šk.podporným tímom
 

ODMENA PRE ŠKOLU

Každá škola, ktorá sa zapojí dostane priestor na:

  • propagáciu na čestnej tabuli prispievateľov na webstránke,
  • propagáciu na sociálnych sieťach: Facebook, Instagram, Youtube, Spotify (podcasty), Soundcloud a pod. (podľa žánru príspevku)
  • dobrý pocit a prestíž, že ste prispeli k šíreniu osvety o podporovateľoch duševného zdravia na školách, a tým dali inšpiráciu k úspešnej spolupráci medzi šk.podpornými tímami – žiakmi – učiteľmi a rodičmi
 

ODMENA PRE ÚČASTNÍKOV

Každý, kto sa zapojí (žiak, učiteľ, riaditeľ, rodič) dostane malý darček (zápisník, odznak alebo tričko s logom Portálu školskej psychológie) a certifikát o zapojení sa do celoslovenského projektu Portál školskej psychológie

AKO PRISPIEŤ?

Jednoducho pošlite svoje diela na náš mail: portalskolskejpsychologie@gmail.com a my ich v dohľadnej dobre zverejníme.

 

DO KEDY?

Vaše diela môžete posielať do konca mája 2022. V júni budeme posielať odmeny pre jednotlivcov. V momente, keď sa škola zapojí do projektu nejakým dielom bude zverejnená na čestnej tabuli prispievateľov a propagovaná na sociálnych sieťach.

Prosíme uveďte meno účastníkov a adresu školy do mailu, kam pošleme zapojeným účastníkom odmeny.

 

Tešíme sa na spoluprácu!

Tím PŠP

Jedna odpoveď

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Zdieľanie:

Mohlo by Vás zaujímať

Aplikácie o duševnom zdraví I.

Photo by  Rodion Kutsaiev on unsplash.com   1.   Nepanikár Nepanikár je česká aplikácia pre pomoc a podporu duševného zdravia. Dostupné je v desiatich jazykoch, a

Ranné rituály

Photo by Julian Hochgesang on unsplash.com Rituály sú ako kotvy. Nie že by nás držali na jednom mieste ako skutočná kotva. Skôr nás ukotvujú emocionálne.