Aké kurzy sú užitočné pre prácu ŠP?

Milí študenti, tu vám poskytujeme niekoľko návrhov na doplňujúce kurzy, ktoré sa určite k práci školského psychológa hodia. 

Určite však existuje ešte dlhší zoznam podľa špecifických potrieb danej školy a kompetencií školského psychológa, preto berte tento zoznam kurzov ako náš výber 🙂

Mnohé kurzy, workshopy, webináre však viete absolvovať už počas vášho vyšokoškolského štúdia, preto sa neváhajte o nich informovať a aj ich absolvovať. 🙂

Pre MŠ

  1. Krízová intervencia
  2. Webinár o legislatívnom minime
  3. Ako komunikovať s nedobrovoľným, agresívnym, nespolupracujúcim klientom
  4. Ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  5. Ako postupovať v prípade šikany
  6. Hrová terapia
  7. Muzikoterapia
  8. arteterapia, artefiletika
  9. terapeutické karty
  10. relaxácie
  11. ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  12. Sociálno-psychologický tréning – ako viesť zážítkové aktivity
  13. Ako riešiť konflikty
  14. Ako rozpoznať autistické črty u predškolského dieťaťa
  15. Ako pracovať s hyperaktivnym dieťaťom v MŠ
  16. Zippiho kamaráti – preventívny program alebo ako si vytvoriť vlastný preventívny program
  17. Kiko a ruka – preventívny program
  18. Webinár o vzťahovej väzbe

Pre ZŠ

  1. Krízová intervencia
  2. Webinár o legislatívnom minime
  3. Ako komunikovať s nedobrovoľným, agresívnym, nespolupracujúcim klientom
  4. ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  5. Ako postupovať v prípade šikany
  6. hrová terapia
  7. muzikoterapia
  8. arteterapia, artefiletika
  9. terapeutické karty
  10. relaxácie
  11. ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  12. Sociálno-psychologický tréning – ako viesť zážítkové aktivity
  13. Ako riešiť konflikty
  14. Zippiho kamaráti alebo ako si vytvoriť vlastný preventívny program
  15. Kiko a ruka
  16. Ako pracovať s ADHD dieťaťom a mentálnymi znevýhodnením v triede (napr. KUPOZ)
  17. Ako pracovať s Aspergerom alebo inou formou PAS
  18. Ako viesť inkluzívne vzdelávanie
  19. Efektívne stratégie učenia
  20. Ako viesť kariérové poradenstvo – ako byť motivátorom zároveň
  21. Dramatické techniky v práci ŠP (alebo vo vyučovaní)
  22. Diagnostika detskej kresby
  23. Projektívne techniky – kurzy Sand play
  24. Kurzy k štandardizovaným dotazníkom alebo testom podľa toho, aké (ne)používa testy CPPPaP

Na SŠ

  1. Krízová intervencia
  2. Webinár o legislatívnom minime
  3. Ako komunikovať s nedobrovoľným, agresívnym, nespolupracujúcim klientom
  4. ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  5. Ako postupovať v prípade šikany
  6. Webinár o vzťahovej väzbe
  7. Ako viesť kariérové poradenstvo – ako byť motivátorom/mentorom zároveň
  8. relaxácie
  9. ako viesť poradenský proces so žiakom, rodičom, učiteľom
  10. Sociálno-psychologický tréning – ako viesť zážítkové aktivity
  11. Ako riešiť konflikty
  12. Ako si vytvoriť vlastný preventívny program
  13. Ako pracovať s ADHD dieťaťom a mentálnymi znevýhodnením v triede
  14. Ako pracovať s Aspergerom alebo inou formou PAS
  15. Ako viesť inkluzívne vzdelávanie
  16. Efektívne stratégie učenia
  17. Motivácia ako nástroj pre efektívne učenie (vonkajšia, vnútorná motivácia)

Autorka: Lucia Balážová

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Zdieľanie:

Mohlo by Vás zaujímať

Adaptácia dieťaťa na škôlku

Photo by  CDC on unsplash.com „Vošla som do škôlky, ktorú som si bola vopred pozrieť. Páčila sa mi škôlka a páčila sa mi pani učiteľka.

Psychosomatické prejavy detí predškolského veku

Photo by Chinh Le Duc on unsplash.com   Samotný pojem „Psychosomatika“ pochádza z gréckeho „psyché“=duša a „soma“-telo. Psychosomatika je vedná disciplína, ktorá skúma vplyv psychických funkcií na